Obserwatorzy

Recenzja Sny pachn膮ce igliwiem Wioletta Piasecka

 „[...]sia­da艂a na sta­rym 艣ci臋­tym pniu i wdy­cha­j膮c za­pach igli­wia, 艣ni艂a o utra­co­nym domu. Sny pach­n膮ce igli­wiem by艂y ma­rze­niem o utra­co­nym raju – po­my­艣la艂a z wes­tchnie­niem. Tu­taj i tylko tu­taj w tym domu od­dy­cha艂a bar­dziej, ko­cha艂a moc­niej, 偶y艂a g艂臋­biej... ” „Sny pachn膮ce igliwiem Wioletta Piasecka

Witajcie w nowym tygodniu 馃挌

Dzi艣 przynosz臋  Wam du偶o 艣niegu, zapachu lasu i igliwia, bo mam dla Was Sny pachn膮ce igliwiem autorstwa Wioletty Piaseckiej, kontynuacje Sny pachn膮ce poziomkami Ch臋tnie si臋 z Wami podziel臋 swoj膮 opini膮 na temat ksi膮偶ki. Najpierw jednak troch臋 Wam j膮 przybli偶臋 i opowiem  co nowego u sympatycznej Leny Szejny. Chwytajcie ulubiony nap贸j i lecimy z tym!


Jest
to pe艂na ciep艂a i wzrusze艅 opowie艣膰, kt贸ra zabiera czytelnika w zimowy 艣wiat rodziny, gotowej zrobi膰 wszystko, aby odnale藕膰 szcz臋艣cie. G艂贸wn膮 bohaterk臋 poznali艣my ju偶 wcze艣niej. W tej cz臋艣ci m艂odziutka Lena, po 艣lubie postanawia zrealizowa膰 swoje marzenie z dzieci艅stwa oraz spe艂ni膰 wol臋 ukochanego ojca, wyje偶d偶aj膮c na studia le艣ne do Warszawy.

Historia Leny jest pe艂na kontrast贸w mi臋dzy t臋sknot膮 za pachn膮cym igliwiem lasem,a zgniatajc膮 rzeczywisto艣ci膮 miasta i przyt艂aczaj膮cymi realiami Warszawy. Autorka przeplata opowie艣膰 mi臋dzy wewn臋trznymi rozterkami bohaterki, a t臋sknot膮 za domem i bliskimi. Lena do艣wiadcza trudno艣ci zwi膮zanych z oddaleniem si臋 od rodziny, zw艂aszcza m臋偶a Kamila, le艣niczego, kt贸rego mi艂o艣膰 jest dla niej niezmiernie wa偶na.

Kamil, kt贸ry spotyka ch艂opca pr贸buj膮cego wyr膮ba膰 choink臋, dodaje opowie艣ci elementu tajemnicy i dawki emocji i wsp贸艂czucia oraz pokazuje jego empatyczn膮 natur臋. Lena, b臋d膮c zafascynowana histori膮 ch艂opca i jego rodziny, maj膮c r贸wnie dobre serce co jej m膮偶 staje przed dylematem, jak pom贸c tym ludziom w trudnej sytuacji. 

Jak dziewczyna poradzi sobie z trudno艣ciami jakie napotka?  Czy Lena znajdzie rozwi膮zanie,kt贸re  pozwoli jej spe艂nia膰 marzenia i by膰  jednocze艣nie szcz臋艣liw膮? Jakie los szykuje dla niej niespodzianki?

Narracja autorki sprawia, 偶e czytelnik z 艂atwo艣ci膮 przenosi si臋 do malowniczego 艣wiata le艣nicz贸wki, gdzie zapach igliwia i 艣niegu tworzy atmosfer臋 magicznego 艣wi膮tecznego czasu.

Przes艂anie ksi膮偶ki o mi艂o艣ci zdolnej zwyci臋偶y膰 wszelkie przeciwno艣ci losu jest wyra藕ne i stanowi g艂贸wny motyw tej powie艣ci. Wioletta Piasecka, poprzez swoj膮 histori臋, przypomina czytelnikowi, 偶e 艣wi膮teczny czas to okres cud贸w, spe艂niania marze艅 nie tylko swoich, ale tak偶e cudzych.

Podsumowuj膮c

Sny pachn膮ce igliwiem to idealna lektura dla mi艂o艣nik贸w pe艂nych pozytywnych emocji powie艣ci. Pisarka stworzy艂a barwny 艣wiat, w kt贸rym magia zimy i mi艂o艣膰 rodzinna s膮 kluczowymi elementami, tworz膮c niezapomniane wspomnienia z le艣nicz贸wki, je艣li macie wi臋c ochot臋  na s艂odkie 艣wi臋ta marze艅 i cud贸w,to  dajcie si臋 wi臋c zaprosi膰 na wigili臋 do tego magicznego miejsca i pozw贸lcie, aby opowie艣膰  nape艂ni艂a Was ciep艂em rado艣ci膮 i otuli艂a swoim ciep艂em. 

Dla mnie jednak momentami by艂o a偶 za s艂odko, zbyt r贸偶owo i za idealnie. Przez co momentami troch臋 nienaturalnie, a czasem nawet nu偶膮co. Chwilami  odczuwa艂am,偶e czytam bajk臋 w kt贸rej wszyscy 偶yj膮 d艂ugo i szcz臋艣liwie a na ko艅cu ksi膮偶臋 poca艂owa艂 ksi臋偶niczk臋... 

Czy to co艣 z艂ego? Na to ju偶 niech ka偶dy czytelnik odpowie sobie sam. Pami臋tajmy te偶 o tym,偶e to 艣wi膮teczna pozycja, wi臋c mo偶emy obje艣膰 si臋 cudami i cukrem. Oczywi艣cie polecam t臋 艣nie偶n膮  powie艣膰, bo to idealna pozycja dla mi艂o艣nik贸w  takich historii,  dla mnie jednak czego艣 w niej brakowa艂o.❄️ 馃尣

馃摎馃摎馃摎馃摎 Spodziewa艂am si臋 po niej wi臋cej oczekiwa艂abym troch臋 wi臋cej r贸wnowagi, wtedy dla mnie powie艣膰 by艂aby bardziej autentyczna, mimo tego w 艣wi膮tecznym okresie w kt贸rym j膮 czyta艂am da艂a rad臋. 馃槈

Pami臋tajcie jednak, 偶e wszystko co tutaj czytacie to wy艂膮cznie moja osobista opinia, a wy mo偶ecie mie膰 zupe艂nie odmienn膮.

Ksi膮偶ka zosta艂a wys艂uchana przy pomocy aplikacji BookBeat - Zakup w艂asny

Wydawca audiobooka: Wydawnictwo Skarpa Warszawska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Skarpa Warszawska
Lektor: Klaudia Be艂cik
 
W tym miejscu dzi臋kuje lektorce za kolejn膮 wsp贸ln膮 przygod臋 z lektur膮 i do us艂yszenia w kolejnych powie艣ciach. 馃槈馃帶

 
Ksi膮偶k臋 w wersji audio mo偶ecie znale藕膰 mi臋dzy innymi na #BookBeat oraz #Storytel Mo偶ecie j膮 kupi膰 tak偶e tutaj馃憞  
 

Jak zawsze b臋dzie mi oczywi艣cie bardzo mi艂o, je艣li zostawisz po sobie 艣lad w komentarzu.馃檪 Pozdrawiam Was serdecznie i koniecznie napiszcie czy znacie ju偶 t臋 ksi膮偶k臋 i jakie jest wasze zdanie na jej temat. Dobrego dnia❣️☺♡
 
#przeczytanejeszczew2023 #zcykluoczekuj膮cenarecenzje

By by膰 na bie偶膮co zagl膮dajcie na m贸j nowy fanpage Zaczytana Ola na Facebooku

Wpadajcie te偶 na nowy profil Instagram Zaczytana Ola馃摎



Komentarze

  1. Mnie bardzo si臋 ta ksi膮偶ka podoba艂a i 偶al mi by艂o si臋 z ni膮 rozsta膰.

    OdpowiedzUsu艅
  2. Katarzyna Buszy艅ska20 lutego, 2024 15:59

    Moim zdaniem to pi臋kna ksi膮偶ka, nie zauwa偶y艂am aby by艂a przes艂odzona. Takie histori臋 w 偶yciu na pewno si臋 zdarzaj膮 a autorka pokaza艂a ich blaski i cienie . Ka偶dy z nas potrzebuje takich w艂a艣nie historii . Dla mnie wyj膮tkowa ksi膮偶ka.
    .

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Mi te偶 si臋 podoba , jednak ka偶dy mo偶e mie膰 inne odczucia :-) Moje s膮 akurat takie , szczere i prawdziwe i zgodne ze mn膮 sama :-)

      Usu艅
  3. Czasem pozytywne emocje s膮 potrzebne. Te偶 ostatnio przeczyta艂am bardzo mi艂膮 ksi膮偶k臋. Tytu艂 zapisuj臋 na za艣.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Absolutnie nie mam nic przeciw pozytywnym emocjom , jednak wg mnie wszystko musi mie膰 sw贸j umiar. kiedy np. za du偶o pos艂odzisz herbat臋 ona traci sw贸j smak. Tak samo jest ze wszystkim. nie mo偶na przesadzi膰 bo robi si臋 nie naturalnie. Ciesz臋 si臋 jednak , 偶e przeczytasz t膮 powie艣膰. Ma ona sw贸j w艂asny urok i pi臋kno co zreszt膮 podkre艣li艂am w recenzji.馃槉

      Usu艅
  4. Szczerze? Ja rozumiem tw贸j punkt widzenia, bo mnie w艂a艣nie dlatego nie przypad艂a do gustu.

    OdpowiedzUsu艅
  5. Dla mnie wszystkie takie historie s膮 w艂a艣nie za s艂odkie i za idealne. To nic z艂ego, ale ja tego nie lubi臋, wi臋c cz臋sto jestem rozczarowana lektur膮.

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Co s膮dzisz o tej recenzji? Napisz prosz臋 w komentarzu

Popularne posty

Wioletta Piasecka Dom pe艂en tajemnic

Male艅ka Anna H. Niemczynow

Recenzja Naucz mnie na nowo kocha膰 Ilona 艁uczy艅ska