Obserwatorzy

Noc spadaj膮cych gwiazd Marta Nowik

Mi艂o艣膰 wcale nie musi oznacza膰 rozstania i po偶egnania. Jest te偶 mi艂o艣膰, kt贸ra trwa i zostaje przy nas na zawsze.

 „Noc spadaj膮cych gwiazd Marta Nowik

Witam Was serdecznie馃馃グ

Dzi艣 mam dla Was moi drodzy czytelnicy, kolejn膮 najnowsz膮 powie艣膰 spod pi贸ra Marty NowikNoc spadaj膮cych gwiazd”. Chcia艂abym podzieli膰 si臋 z Wami swoimi odczuciami na temat tej ksi膮偶ki. Powiem Wam Kochani, 偶e bardzo trudno by艂o mi ubra膰 w s艂owa wszystkie moje my艣li dotycz膮ce tej recenzji, poniewa偶 autorka powie艣ci jest bardzo sympatyczna, natomiast ksi膮偶ka wypad艂a bardzo s艂abo w moim odczuciu. Szkoda, bo historia mia艂a potencja艂, tak bardzo na ni膮 czeka艂am, liczy艂am i nie czego艣 takiego si臋 spodziewa艂am si臋gaj膮c po ni膮... O tym opowiem Wam p贸藕niej, najpierw chcia艂abym przybli偶y膰 wam nieco bohater贸w i ich historie. Tak wi臋c, chwytajcie co艣 do picia, ulubione przek膮ski i ruszamy!

Noc spadaj膮cych gwiazd, to barwna opowie艣膰 osadzona w spokojnym miasteczku Zalesiany, gdzie codzienne 偶ycie toczy si臋 w leniwym spokojnym rytmie. Dwie przyjaci贸艂ki Aleksandra i Natalia, stanowi膮 serce tej opowie艣ci, a ich nierozerwalne wi臋zi i wyj膮tkowa przyja藕艅 zostan膮 poddane pr贸bie, w trakcie jednej niezapomnianej  dla  obu dziewczyn nocy.

Opowie艣膰 rozpoczyna si臋 od wyj膮tkowego wieczoru, kt贸ry przybra艂 wyj膮tkowo ekscytuj膮cy charakter. Dla ka偶dej z nich to wydarzenie okazuje si臋 by膰 藕r贸d艂em nieoczekiwanych zdarze艅 i problem贸w, kt贸re zak艂贸c膮 spokojne dotychczas 偶ycie miasteczka. Wkr贸tce po tych wydarzeniach ulice Zalesian zostaj膮 obklejone kontrowersyjnymi billboardami przedstawiaj膮cymi ta艅cz膮c膮 Ol臋 w odwa偶nej kreacji. Co jednak bardziej intryguj膮ce, pojawia si臋 r贸wnie偶 nowa tajemnica, a towarzysz膮ca jej zagadka – ci膮偶a Natalii. Kto jest ojcem? I dlaczego Natalia niczego nie pami臋ta?

Natalia podejmuje decyzj臋 o wyje藕dzie z miasteczka i oddaniu swojego dziecka do adopcji, aby unikn膮膰 niepotrzebnych plotek i os膮d贸w. Tymczasem Aleksandra prze偶ywa swoj膮 w艂asn膮 tajemnicz膮 przygod臋, nawi膮zuj膮c kontakt z intryguj膮cym tajemniczym adoratorem, kt贸rego pozna艂a na niezapomnianej imprezie. Jednak, to tylko wierzcho艂ek g贸ry lodowej, a los szykuje dla obu kobiet kolejne niesamowite prze偶ycia niebezpiecze艅stwa, kt贸rych skomplikowana sie膰 zagro偶e艅 stopniowo si臋 odkrywa wraz z kolejnymi stronami lektury. Co ciekawego czeka dziewczyny? Jakie tajemnice odkryj膮? Kogo poznaj膮 w wyniku 偶yciowych zawirowa艅 i co szykuje dla nich los? Czy karty kt贸re wyci膮gnie b臋d膮 szcz臋艣liwe czy wr臋cz przeciwnie? Jakie tajemnice niebezpiecze艅stwa i niespodziewane wra偶enia je czekaj膮? Na te i inne pytania szukajcie  dla nich szcz臋艣liwe? odpowiedzi szukajcie w ksi膮偶ce. Czy ja poleci艂a bym Wam t臋 ksi膮偶k臋? Zdecydujcie sami. Moich oczekiwa艅 nie spe艂ni艂a馃槗 Jestem 艣wiadoma tego, 偶e pod postem mog膮 znale藕膰 si臋 komentarze broni膮ce powie艣ci lub takie, kt贸re nie b臋d膮 zgadza艂y si臋 z moj膮 opini膮. Jednak ja zawsze stawiam na szczero艣膰. Staram si臋 偶eby moje uwagi,mia艂y swoje uzasadnienie, a nie krytyka bez powodu. Jest to konstruktywna krytyka. Ju偶 wam t艂umacz臋, dlaczego ksi膮偶ka mi si臋 nie podoba. Trzeba te偶 zwr贸ci膰 uwag臋 na fakt, 偶e je艣li to pierwsza autorki, kt贸r膮 przeczytacie mo偶ecie nie zwr贸ci膰 uwagi na to co mi rzuci艂o si臋 w oczy.

Pierwsza sprawa: w ksi膮偶ce autorka porusza zbyt wiele w膮tk贸w, kt贸re czasami sob膮 zaskakuj膮 na zasadzie: „dlaczego nagle o tym mowa i po co? Co to ma wsp贸lnego z reszt膮...”  co gorsza nie wyja艣nia si臋 to w miar臋 zbli偶ania si臋 do fina艂u. 

Druga sprawa: Mamy zbyt du偶o w膮tk贸w na raz, tak wiecie, od czapy i bez kleju. Tutaj mi艂o艣膰, tu nagle jaka艣 nieznajoma Ukrainka z ulicy staje si臋 niesamowicie wa偶na dla jednej z bohaterek, momentami mo偶na odnie艣膰 wra偶enie, 偶e staje si臋 wa偶niejsza od tej przyjaci贸艂ki, kt贸r膮 zna od lat. Za chwil臋 jeste艣my nagle w obliczu wojny na Ukrainie i nagle jaki艣 cz艂owiek tam ginie. (dla mnie zbyt s艂abo okre艣lony kim jest dla kogo) Potem znowu przenosimy si臋 do Poznania, gdzie wyjecha艂a Natalia, by odda膰 dziecko do adopcji. Autorka przedstawia nam miasto jako niebezpieczne i pe艂ne zagro偶e艅, co w moim odczuciu momentami jest  a偶 nazbyt komiczne. Chwil臋 potem stajemy si臋 艣wiadkami porwania i handlu lud藕mi. Te wszystkie zdarzenia na raz nie smakowa艂y mi zbyt dobrze, a ksi膮偶ka straci艂a na swoim realizmie i autentyczno艣ci. Tutaj te偶 brakuje dla mnie kilka s艂贸w wyja艣nienia, cho膰by w epilogu.

Trzecia sprawa nale偶y tu jeszcze doda膰, 偶e jest to moje trzecie spotkanie z pi贸rem autorki, bo mo偶e kto艣 z Was jest tu po raz pierwszy. [recenzja ➡️„Marzenia spe艂niaj膮 si臋 jesieni膮”  recenzja ➡️„Kiedy czasu ju偶 dla nas nie b臋dzie”]

Na podstawie poprzednich do艣wiadcze艅 czuj臋, 偶e pewne sytuacje i zdarzenia s膮 przedstawiane, ba! przepisane 偶ywcem z poprzednich powie艣ci. Bohaterowie tylko znajduj膮 si臋 w innych sceneriach i okoliczno艣ciach, ale 艣mia艂o mog臋 por贸wnywa膰 ich do siebie.

Podsumowuj膮c

Ksi膮偶ka ma spory potencja艂, fabu艂a zapowiada si臋 bardzo dobrze, a sama autorka chce nam przekaza膰 wiele wa偶nych, potrzebnych i zapomnianych dzisiaj warto艣ci. Postacie s膮 ciep艂e i do艣膰 przemy艣lane. Mo偶emy zaobserwowa膰 pi臋kn膮 przyja藕艅, ta relacja jest mi szczeg贸lnie bliska, bo jak wiece moja przyja藕艅 r贸wnie偶 jest wyj膮tkowa, wi臋c takie rzeczy nie tylko w ksi膮偶kach, cho膰 co艣 takiego nie zdarza si臋 cz臋sto. 馃槈 Mo偶emy obserwowa膰 walk臋 jednego z bohater贸w, jest to walka o samego siebie. Ksi膮偶ka 艣wietnie ukazuj臋 jak trudno jest walczy膰 z w艂asnymi s艂abo艣ciami, udowadnia, 偶e nic co osi膮gniemy nie jest Nam dane na zawsze i aby 偶y膰 w zgodzie ze sob膮 wci膮偶 musimy pracowa膰 nad sob膮 i codziennie walczy膰 o siebie. 

Pisarka chce poruszy膰 wiele wa偶nych temat贸w, takich jak handel lud藕mi, wojna na Ukrainie czy walka z alkoholizmem. Co z tego wysz艂o? Przekonajcie si臋 sami.
馃摎馃摎 S艂abiutka 

Pami臋tajcie jednak, 偶e wszystko co tutaj czytacie to wy艂膮cznie moja osobista opinia, a wy mo偶ecie mie膰 zupe艂nie odmienn膮.


Ksi膮偶ka zosta艂a przeczytana przy pomocy aplikacji Legimi - Zakup w艂asny  
Wydawnictwo: Wydawnictwo Novae Res    


Ksi膮偶k臋 mo偶ecie znale藕膰 mi臋dzy innymi na #Legimi oraz #Woblink Mo偶ecie j膮 kupi膰 tak偶e tutaj馃憞

 


Zach臋cam do dzielenia si臋 swoimi wra偶eniami po przeczytaniu ksi膮偶ki, b臋dzie mi bardzo mi艂o je艣li zostawisz po sobie 艣lad w komentarzu. 
PS. Dajcie mi zna膰 w komentarzach czy znacie ju偶 t臋 powie艣膰? A je艣li, to jakie macie odczucia co do tej historii i czy w og贸le ksi膮偶ka jest w waszych planach? Znikam do swoich obowi膮zk贸w, a Wam 偶ycz臋 mi艂ej ko艅c贸wki wakacji,regenerujcie si臋 jeszcze je艣li mo偶ecie, najlepiej z ksi膮偶k膮/ebookiem/audiobookiem w r臋ku ☺♡
 

By by膰 na bie偶膮co zagl膮dajcie na m贸j fanpage Zaczytana Ola na Facebooku 

 Wpadajcie te偶 na Instagram Zaczytana Ola馃摎

Komentarze

  1. Jestem ciekawa, jak j膮 odbior臋 t臋 ksi膮偶k臋. Kiedy艣 j膮 przeczytam.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie napisz jak wra偶enia a i zreszt膮 przyjd臋 do Ciebie i przeczytam :-) ❤️

      Usu艅
  2. Ksi膮偶ka w og贸lnym rozrachunku nawet mi si臋 podoba艂a, ale te偶 mia艂am wra偶enie, 偶e niekt贸re w膮tki s膮 od czapy, tak aby albo ksi膮偶k臋 zape艂ni膰, albo co艣 mia艂a w zamy艣le i si臋 pogubi艂a. Mam na my艣li tajemnicz膮 Ukraink臋, nag艂e przeniesienie do bombardowanego ukrai艅skiego miasta i ten handel lud藕mi - jak zaj膮c z kapelusza.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam si臋 z tym co napisa艂a艣 , tak jak powiedzia艂am ksi膮偶ka ma potencja艂 tylko … No w艂a艣nie Ps dzi臋kuje za te s艂owa ❤️

      Usu艅
  3. Czyta艂am i zgadzam straszny chaos w tym wszystkim, autorka chyba mia艂a jaki艣 zamys艂 i pogubi艂a si臋.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam si臋 :-) i polecam si臋 na przysz艂o艣膰 :-)

      Usu艅
  4. 艢wietnie napisana recenzja

    OdpowiedzUsu艅
  5. Jako艣 tak powiem Ci i bez waszej recenzji nie mam ch臋ci po to si臋gn膮膰.

    OdpowiedzUsu艅
  6. Moja kuzynka zachwyci艂a si臋 t膮 ksi膮偶k膮 i mi poleci艂a,a ja mam takie "meh ale kur.. o co chodzi?" Takie to niepozbierane jak wersja robocza...

    OdpowiedzUsu艅
  7. Nie nie nie i nie. Chaos chaos i jeszcze raz chaos. Nie polubi艂am stylu autorki,a czyta艂am wszystkie jej ksi膮偶ki i wyda艂y mi m臋cz膮ce pisane na si艂臋 i chaotyczne, niepozbierane.

    OdpowiedzUsu艅
  8. Nie zgadzam si臋 z tymi opiniami .
    Ksi膮偶ka jest napisana lekkim pi贸rem, p艂ynnie. Jej wielow膮tkowo艣膰 to jej atut.
    Polecam 馃憤

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Tu nie ma co poleca膰 lub nie. I tak w ostatecznym rozrachunki ka偶dy czytelnik wyrabia sobie w艂asn膮 opinie i albo j膮 wyrazi albo zachowa dla siebie . Pozdrawiam anonim . Je艣li tak chwali warto by艂oby si臋 podpisa膰 :-)

      Usu艅
    2. Dzisiaj sko艅czy艂am Noc spadaj膮cych gwiazd, chcia艂am wyrobi膰 sobie swoje zdanie, dlatego te偶 recenzj臋 czytam dopiero teraz, 偶eby si臋 nie sugerowa膰. Szczerze m贸wi膮c jako艣 mi tam nie zagra艂o, autorka mia艂a mo偶e jaki艣 pomys艂, ale si臋 zamota艂a, za du偶o srok na raz, chocia偶 historia mia艂a potencja艂 na co艣 ciekawego.

      Usu艅
  9. Marek faceci te偶 lubi膮 czyta膰!14 wrze艣nia, 2023 08:35

    Przeczyta艂em i musz臋 przyzna膰 szczerze,偶e nie podoba mi si臋 w jaki spos贸b autorka ukazuje m臋skich bohater贸w z punktu widzenia faceta. Ten Karol niby taki zauroczony,a jednak zaborczy, drugi z kolei sam nie do ko艅ca wiedzia艂 co chce. Generalnie te postacie wszystkie takie nijakie p艂askie, stereotypowe i niestety bardzo podobne do bohater贸w z poprzednich ksi膮偶ek autorki, z kt贸rymi te偶 si臋 艣rednio polubi艂em. Wszystkie ksi膮偶ki na jeden schemat, tylko inaczej nazwani, inna problematyka s艂abo poruszona czu膰,偶e tylko li藕ni臋cie tematu, a schemat ten sam. Tyle w temacie z m臋skiego punktu widzenia. ;) Dobrego dnia!:))

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Co s膮dzisz o tej recenzji? Napisz prosz臋 w komentarzu

Popularne posty

Male艅ka Anna H. Niemczynow

Wioletta Piasecka Dom pe艂en tajemnic

Recenzja Naucz mnie na nowo kocha膰 Ilona 艁uczy艅ska