Obserwatorzy

Recenzja Rachunek za szczęście, czyli caffe latte Karolina Wilczyńska

Na każdej drodze są zakręty. I kamienie. Na wiele nadepniesz, zanim nauczysz się je omijać. Tak już jest. Można oczywiście usiąść na poboczu, ale wtedy nie uda się dojść do celu. A łatwe zwycięstwa nie dają siły i cieszą tylko przez chwilę.” Karolina WilczyńskaRachunek za szczęście, czyli caffe latte

Witajcie ☕️

Dziś mam dla Was ostatnią część z cyklu kawiarenka za rogiem autorstwa Karoliny Wilczyńskiej pod tytułem: Rachunek za szczęście, czyli caffe latte i muszę Wam z ręką na sercu przyznać,że ostatnia część bardzo przyjemnie i pozytywnie mnie zaskoczyła. Dlatego z przyjemnością uchylę Wam rąbka tajemnicy odnośnie fabuły, więc chwytajcie za swój ulubiony napój i ruszamy❣️


Skoro wszyscy mamy już ulubiony napój😉 zaczynamy!

Prezentowana pozycja, to lekka i urocza opowieść  kończąca cały cykl pod pachnącym kawą tytułem: „Rachunek za szczęście, czyli caffe latte”Jej karty  opowiadają nam  kolejne perypetie życiowe i zawodowe naszej Miłki. Dziewczyna stara się utrzymać kawiarnię, ale życie osobiste nie oszczędza jej trudności. 

Ta barwna historia, w której humor, przyjaźń splatają się z tajemnicą i niespodziewanymi zwrotami akcji. Powiem Wam,że książka bardzo zaciekle trzymała mnie przy sobie i za nic nie pozwalała się odłożyć.😋

Miłka próbuje utrzymać się na powierzchni w trudnych czasach. Kawiarnia, którą prowadzi, jest nie tylko jej miejscem pracy, ale także przestrzenią, w której znajduje wsparcie i przyjaźń. Jednak życie osobiste Miłki znowu się komplikuje, a Tymon wychodzi z domu pod wpływem szczerego wyznania Miłki z jakiego powodu tak naprawdę przyjechała do Kielc. Przez większą część książki nie wiadomo co się z nim dzieje.  

Kim tak naprawdę okaże się mężczyzna w którym Miłka szczerze ulokowała swoje uczucia? Jakie tajemnice skrywa?

Tajemniczy właściciel kamienicy, w której znajduje się kawiarnia, robi wszystko, by doprowadzić do zamknięcia lokalu. To stawia przed Miłką wiele wyzwań i tu pojawia się pytanie, czy uda jej się utrzymać kawiarnię i pokonać przeciwności losu? Kto będzie dla niej szczerym prawdziwym i największym wsparciem w najtrudniejszych momentach w jej nowym dopiero wydawałoby się ułożonym i przez chwilę szczęśliwym życiu?  

Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w tej ostatniej części powieści, muszę tu przyznać, że warto było przebrnąć przez te dwie poprzednie trudniejsze w moim odczuciu części, aby wypić pyszną caffe latte (moją ulubioną zresztą)😍

Autorka świetnie oddaje atmosferę kawiarni i życia Miłki. Czytelnik szybko zżywa się z bohaterką i towarzyszy jej w jej codziennych zmaganiach z przeciwnościami.  Książka, mimo iż porusza poważne tematy, takie jak trudności w prowadzeniu własnego biznesu czy rozwiązanie problemów osobistych i radzenie sobie z nimi, robi to w lekki, humorystyczny sposób.

Wątek tajemniczego właściciela kamienicy i zniknięcie Tymona dodaje intrygującego smaczku historii i trzyma czytelnika w napięciu. Pytanie, co na to  wszystko Tymon i kto będzie wsparciem dla Miłki w trudnych chwilach, pozostaje nierozstrzygnięte przez większą część książki. To sprawia, że czytelnik z niecierpliwością czeka na rozwinięcie wątku i poznawanie kolejnych postaci. Kto jest tajemniczym właścicielem? Ha! książka Was także zapewne bardzo przyjemnie zaskoczy, obiecuje. Tak właśnie było w moim przypadku. 🙃

Warto również wspomnieć o postaci pani Wery, która dodaje całemu cyklowi jak i tej cześci historii nutkę magii i tajemnicy. Jej obecność sprawia, że czytelnik zastanawia się nad możliwościami przewidywania przyszłości i wpływem wydarzeń losowych na życie bohaterów.

Podsumowując

„Rachunek za szczęście, czyli caffe latte” jest to powieść, która bawi, wzrusza inspiruje i skłania do wielu przemyśleń oraz życiowych refleksji. To lektura idealna dla tych, którzy lubią książki o życiu, przyjaźni i dążeniu do szczęścia wbrew przeciwnościom. Karolina Wilczyńska stworzyła wspaniałą opowieść o poszukiwaniu szczęścia, która na pewno zostanie w pamięci czytelnika na długo. To sprawia, że w ogólnym rozrachunku polecam historię i cały cykl pomimo niedociągnięć i okropnego charakteru Miłki, który dla mnie momentami był nie do przejścia, miewałam tak, że chwilami aż zgrzytałam zębami.  Cały cykl niesie za sobą jednak wiele mądrości, jeśli spojrzeć na to po przetrawieniu i przeanalizowaniu poprzednich części.

📚📚📚📚📚 Świetna pozycja

Pamiętajcie jednak, że wszystko co tutaj czytacie to wyłącznie moja osobista opinia, a wy możecie mieć zupełnie odmienną.

Książka została wysłuchana przy pomocy aplikacji Storytel - Zakup własny
Wydawca audiobooka: Storyside
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia   
Lektor: Kamila Baar-Kochańska
 
W tym miejscu po raz ostatni chce złożyć serdeczne podziękowania dla lektorki, za przyjemne i odprężające przeprowadzenie mnie przez historię Miłki jej wzloty i upadki, aż do ostatniego słowa należącego już do autorki. I mam nadzieję do usłyszenia w innych powieściach. ❤️🎧⤵️

Książkę w wersji audio możecie znaleźć między innymi na #Storytel i #taniaksążka.pl Możecie ją kupić także tutaj👇

 Jak zawsze będzie mi oczywiście bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu. Dajcie mi znać jak podobała Wam się recenzja i książka jeśli ją czytaliście. Chętnie poczytam co sądzicie. 😉Tymczasem trzymajcie się cieplutko dobrego dnia 🌞♡☺



By być na bieżąco zaglądajcie na mój fanpage Zaczytana Ola na Facebooku Wpadajcie też na Instagram Zaczytana Ola📚

Komentarze

  1. Po przeczytaniu Twojej recenzji Olu myślę, że ta książka idealnie wpisze się w moje upodobania czytanie. Chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jednak się skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja piękna grafika:) sięgnę po tę książkę z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna recenzja i kusząca powieść :) No i kawusia mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię twórczość tej autorki, dlatego chętnie zaznajomię się z powyższą książką, bo akurat jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś tak nie zachęcił mnie ten cykl, ale jak nie będę miała co czytać, to chętnie sprawdzę czy podpasuje mi ten cykl.

    OdpowiedzUsuń
  7. No dobra, może jednak się skuszę ns ten cykl (jak nie będzie co czytać);D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej recenzji? Napisz proszę w komentarzu

Popularne posty

Maleńka Anna H. Niemczynow

Wioletta Piasecka Dom pełen tajemnic

Recenzja Naucz mnie na nowo kochać Ilona Łuczyńska