Obserwatorzy

Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem Karolina Wilczyńska

...czasami trzeba przetrwać coś gorzkiego, żeby zdobyć siłę do osiągnięcia celu. Bo on jest ważniejszy niż chwilowa niedogodność.Karolina Wilczyńska Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem

Witajcie w to listopadowe przedpołudnie 🍁🍂

Dziś przynoszę Wam kochani pierwszą część z cyklu: Kawiarenka za rogiem autorstwa Karoliny Wilczyńskiej pod kuszącym i pachnącym kawą tytułem: „Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem”. Szczerze? Jak dla mnie ta historia jest przedziwna,  taka wiecie jak ładna bluzka, niby spoko podoba się wam kupicie, a potem leży w szafie przez kilka lat, bo jednak nie zachwyca. O tym skąd takie odczucia napiszę  później. Teraz pozwólcie, że przybliżę Wam trochę fabuły.

„Życie na zamówienie, czyli espresso z cukrem” to książka,która zaprasza czytelników do „Kawiarenki za rogiem”, gdzie przypadkowe odwiedziny całkowicie zmieniają życie głównej bohaterki, Miłki.

W pierwszej chwili, Miłka nie jest zachwycona swoją wizytą w kawiarence - mrukliwy barman i niemiła kelnerka nie wzbudzają u niej pozytywnych emocji. 

Jednak los wkrótce sprawia, że Miłka ponownie trafia w to miejsce. Towarzystwo stałej klientki przemiłej i serdecznej Pani Wery o której mówią, że jest wróżką, egzotycznego bluesmana Bogdana oraz przyjaźń z kotem, którego dziewczyna  nazywa Włóczęgą zmieniają jej perspektywę. Postanawia pozostać w Kawiarence na dłużej, co staje się punktem wyjścia dla  całej historii. 

Kawiarenka zdaje się być pewnym i bezpiecznym przystankiem dla dziewczyny. Miłka postanawia wyjechać z domu rodzinnego i zerwać wszelkie kontakty z rodziną, zacząć żyć na własną rękę. 

Dlaczego dziewczyna postanawia rzucić dotychczasowe na pierwszy rzut oka udane życie odciąć się od rodziny i zacząć od nowa? Czy wyjdzie jej to na dobre? Co spotka dziewczynę w nowym miejscu? Jak przyjmą ją w nowym miejscu pracy? Jakie niespodzianki szykuje dla niej los?

Książka opowiada nie tylko o codziennych wydarzeniach w Kawiarence, ale także o życiowych wyzwaniach, jakie stawiane są Miłce. Musi stawić czoła uciążliwemu Rafałowi, zmierzyć się z rodzinną tajemnicą przekazaną jej przez ukochaną  zmarłą babcię. 

Jaką tajemnice przekazała jej babcia,że dziewczyna  podejmuje aż tak radykalne decyzje? Czy to nie jest zbyt dziecinne i pochopne postępowanie jak na dorosłą i wydawałoby się dojrzałą kobietę? Dla mnie trochę tak, jednak nie wolno mi oceniać całej historii po przeczytaniu jednej z trzech części. 

Podsumowując 

Lektura na początku mnie wciągnęła spowodowała nawet uśmiech, miałam wrażenie, że będzie opowiedziana w wesoły sposób, a ja wyniosę z niej trochę humoru i różnych przemyśleń, jednak im dalej, tym bardziej odnosiłam większe wrażenie, że robi się coraz bardziej dziwnie. Jakoś tak męcząco i trochę nierealnie. 

Czy polecam tą książkę? Niby nie jest zła, porusza ważne tematy stalkingu, akceptacji samego siebie oraz dostrzegania, czynienia dobra, pomimo nieprzychylnych okoliczności...Tylko jakoś tak przedstawiono te problemy,że powieść mnie nie powaliła na kolana. Ja jednak dam szansę całemu cyklowi, a wy jeśli macie ochotę odkryjcie powieść sami i wróćcie do mnie z wrażeniami po lekturze, bo jestem ich bardzo ciekawa.

 📚📚📚📚 Spodziewałam się po niej więcej

Pamiętajcie jednak, że wszystko co tutaj czytacie to wyłącznie moja osobista opinia, a wy możecie mieć zupełnie odmienną.

Książka została wysłuchana przy pomocy aplikacji Storytel - Zakup własny
Wydawca audiobooka: Storyside
Wydawnictwo: Wydawnictwo Filia   
Lektor: Kamilla Baar-Kochańska
 
Tradycyjnie wielkie ukłony chce tutaj złożyć dla lektorki. Słuchało się Pani fantastycznie, a powieść dzięki temu nabrała wyjątkowego smaku. Słuchanie książki w pani wykonaniu, to czysta przyjemność i odprężenie. 🥰
🎧⤵️


 Książkę w wersji audio możecie znaleźć między innymi na #Storytel i #taniaksążka.pl Możecie ją kupić także tutaj👇

 Jak zawsze będzie mi oczywiście bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu. Dajcie mi znać jakie znacie i polecacie inne powieści autorki, tymczasem ja zabieram się do recenzji  dalszej części historii Miłki i innych bohaterów. Dobrego dnia☺♡ Recenzja
 „Miłość według przepisu, czyli słodko-gorzkie cappuccino” już wkrótce na blogu. 😉

 

 
By być na bieżąco zaglądajcie na mój fanpage Zaczytana Ola na Facebooku Wpadajcie też na Instagram Zaczytana Ola📚

Komentarze

  1. Z uwagi na poruszane w książce tematy chciałabym dać jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba sobie odpuszczę kolejną część, jakoś tak nie zachwyciła mnie ta pierwsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem to , też kilka razy chciałam się poddać , ale ostatnia jest najlepsze z tych wszystkich i wiele wyjaśnia.

      Usuń
  3. Tak po prawdzie to jeszcze nie wyrobiłam sobie zdania, czy w morzy książek sięgnę po tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze twórczości autorki, ale planuję to niedługo zmienić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to chyba się zastanawie nad tą pozycją dopiero jak nie będę miała ck czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cytat z początku ciekawy i tytuł fajny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Marek faceci też lubią czytać08 listopada, 2023 15:09

    Kawkę uwielbiam, śmiało mógłbym nazwać się kawoszem,ale książka jakoś średnio przypadła mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że mam nieco do nadrobienia, całkiem nieźle się zapowiada, może kiedyś dam jej szansę 😁

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej recenzji? Napisz proszę w komentarzu

Popularne posty

Maleńka Anna H. Niemczynow

Wioletta Piasecka Dom pełen tajemnic

Recenzja Naucz mnie na nowo kochać Ilona Łuczyńska