Obserwatorzy

Alexandra Benedict - Świąteczna Mordercza Gra

 ,,Zastanawiam się, jak to jest być trupem. Czy się w ciszy trwa jak na koncercie gdy aplauzu brak i dawno już wybrzmiała finałowa nuta? Może nie? Czy jak w niemym filmie patrzysz na żyjących świat, albo stoisz jak więzień za weneckim szkłem i niewidziane usta otwierasz bez głosu..."
Alexandra Benedict - Świąteczna Mordercza Gra

 

Witajcie Kochani, dziękuje, że jesteście 💓

 Ta recenzja sprawiała wrażenie jakby nie chciała być napisana, wciąż coś mi stało na przeszkodzie, ale zdradzę Wam pewien sekret☺️ Ja też jestem uparta i postanowiłam, że choćby wyrosła mi na dłoni 🎄 to nie odpuszczę i dzisiaj te recenzję dla was napiszę😊 Przynoszę wam dziś książkę Pani Alexandy Benedict   ,,Świąteczna Mordercza Gra" 
Lubicie spędzać rodzinnie czas grając razem w gry? Ja bardzo. Zapraszam Was do rezydencji Endgame House. To tu rozegra się cała akcja książki, to właśnie posiadłość Endgame House jest główną wygraną. W samym środku zimy tuż przed wigilią, w posiadłości zjawia się 6 osób,to kuzynostwo. Każde z nich przyjeżdża tutaj mając konkretny plan. Wśród graczy jest Lilly Armitage, dla której powrót do domu po 20 latach przywraca bolesne wspomnienia,  wyjeżdżała stąd po śmierci swojej matki jako 12 latka.  To właśnie głównie z perspektywy Lilly poznajemy te opowieść.  
Ona jako jedyna z wszystkich  uczestników nie chce odziedziczyć tego domu, j
ednak ciotka Liliana w ostatnim liście przed swoją śmiercią piszę, że Lilly dowie się jak naprawdę zginęła jej mama. Wskazówki dotyczące rozegrania są zazwyczaj ukryte w świątecznych,  pysznych kipiących smakiem oraz tajemnicą  potrawach, a te z kolei w sonetach i anagramach napisanych przez ciotkę. Książka mnie wciągnęła bez reszty. Już sama nazwa rezydencji  Endgame House mnie totalnie  zaintrygowała wręcz naelektryzowała, a książka zaczęła  wciągać od pierwszych chwil. Nie mogłam się oderwać! Z pewnością sięgnę po książkę ponownie!
Dwanaście kluczy.
Dwanaście dni.
 
6 graczy i nagroda główna w postaci domu
Jasne i przejrzyste zasady np. biorący udział nie mogą mieć telefonów komórkowych. O innych przeczytacie sami 😛
 W posiadłości ma się odbyć ostatnia tradycyjna gwiazdkowa gra, stawką jest cały dom. Kuzynostwo ma się tam zebrać bez dzieci,na 12 dni,by odnaleźć wszystkie 12 ukrytych w domu kluczy i rozwiązać zagadkę. Wszyscy są przekonani,że właśnie na  tym polega gra,  znaleźć  wszystkie 12 kluczy i stać się właścicielem domu. Do momentu kiedy w czasie panującej śnieżycy zostają odcięci od świata, wtedy też ginie jeden z  uczestników gry. Zdają sobie sprawę, że od tego momentu już nie jest tylko gra o dom, to  tak na prawdę gra o życie.

Kto czyha na życie uczestników gry?Czy wśród graczy jest zabójca?Czy Lily uda się w końcu dotrzeć do prawdy o śmierci matki i odczaruje znienawidzone święta?Kto ostatecznie rozwikła finalną zagadkę i wygra skomplikowaną grę o wszystko? Na te i inne pytania odpowiedż znajdziecie na kartach książki. Świetnie bawiłam się czytając tę książkę, autorka genialnie oddała klimat miałam poczucie,że krocze razem z Lilly po posiadłości i miotam się w labiryncie zagadek. Te pozycje poleciła mi najlepsza przyjaciółka miała rację, że mi się spodoba. Cały czas byłam ciekawa co dalej. I kurcze powiem tak: jaki to genialny pomysł na książkę, te zagadki i to wszystko,czasem cofałam żeby uważniej się przysłuchać. Bardzo dobry kryminał przyjemnie się wszystko rozjaśniało. Nie było to zbyt brutalne czy stresujące. Dodatkową gratką dla fanów kryminałów były ukryte motywy z innych powieści kryminalnych.
Jedynym minusem w  moim odczuciu  był  lektor. Na ile lubię Sylwie Gliwe w roli aktorki,nie podobał mi się sposób w jaki czytała.

 




Książka została wysłuchana przy pomocy aplikacji BookBeat - Zakup własny

Wydawca audiobooka: Wydawnictwo Kobiece
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Tłumaczenie: Małgorzata Fabianowska
Lektor: Sylwia Gliwa

Książkę w wersji audio możecie znaleźć między innymi na #BookBeat oraz #Storytel Możecie ją kupić także tutaj👇

Będzie mi jak zawsze bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu.🙂 Pozdrawiam życząc spokojnej nocy. 😉❤

PS. Postanowiłam wprowadzić pewną  zmianę. Od dzisiaj przy każdej kolejnej recenzji pod koniec umieszczę ocenę którą  dostaje ode mnie omawiana pozycja. Przedstawiać będą się następująco:

📚📚📚📚📚 📚 Ląduje do ulubieńców
📚📚📚📚 📚 Świetna pozycja
📚📚📚📚 Spodziewałam się po niej więcej
📚📚📚 Przeciętniaczek
📚📚 Słabiutka
📚 Zupełnie nie w moim klimacie 


Tak więc dzisiejszy kryminał jakże by inaczej 

📚📚📚📚📚 📚 Ląduje do ulubieńców!

 
By być na bieżąco zaglądajcie na mój fanpage Zaczytana Ola na Facebooku Wpadajcie też na Instagram Zaczytana Ola📚



 

Komentarze

  1. Planuję odkryć kto jest mordercą, czytając tę książkę w wersji e-booka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę jak najbardziej polecam , lektorat bardzo słabo.

      Usuń
  2. Katarzyna Buszyńska08 grudnia, 2022 15:40

    Po tej recenzji chętnie sięgnę po tę książkę. Bo już jestem ciekawa jak się skończy. Zaintrygowałaś mnie ta recenzją.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłaś mnie Olu... No i kolejna pozycja na liście do przeczytania... 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca pozycja dla fanów kryminałów.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej recenzji? Napisz proszę w komentarzu

Popularne posty

Wioletta Piasecka Dom pełen tajemnic

Maleńka Anna H. Niemczynow

Recenzja Naucz mnie na nowo kochać Ilona Łuczyńska