Obserwatorzy

Recenzja 55, czyli pamiętnik wariatki Elżbieta Stępień

 Uważaj czego sobie życzysz, bo może się spełnić” „55, czyli pamiętnik wariatkiElżbieta Stępień

Dobry wieczór weekendowo🙂

Dziś mam dla Was książkę „55, czyli pamiętnik wariatki”  autorstwa Elżbiety Stępień.  Jest to moja pierwsza styczność z twórczością autorki,chętnie przybliżę Wam nieco fabuły i opowiem o bohaterach książki weźcie sobie ulubiobioną herbatkę i zapraszam. 

Jest to historia pełna humoru, tajemnic, miłości i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Główna bohaterka, jest 54- letnia Monika, która postanawia zmienić swoje życie w nadchodzącym roku. Autorka  opowiada historię pełną sytuacyjnego humoru, dzięki czemu czytelnicy będą się zarówno śmiać, jak i czuć zaskoczenie, śledząc przygody  bohaterki.

Monika, decyduje się na nietypowe postanowienie noworoczne – chce przeżyć nadchodzący rok inaczej, aby na swoje urodziny mieć przy sobie miłość życia. Jednak szybko odkrywa, że czasem to, czego pragniemy, może być równoznaczne z niespodziewanymi  tego konsekwencjami. Pisarka  snuje historię zaskakującą czytelnika, eksplorując pytania o to, czy miłość budowana na kłamstwie może przetrwać. Jakie niedomówienia i nie potrzebne unoszenie się honorem sprowadzi na Monikę kłopoty?Czy warto zacinać się w swoich przekonaniach? I zamykać w znanym sobie schemacie, czy jednk czasem warto wyjść poza jego ramy?

Powieść nie skupia się wyłącznie na romansie, ale też wprowadza czytelnika w świat reklamy, gdzie bohaterka, niczym współczesny Kopciuszek, stawia pierwsze kroki. Skłonność Moniki do popadania w kłopoty prowadzi do nieoczekiwanych zwrotów, gdy wpada na trop afer związanych z nielegalnymi wysypiskami. To element, który dodaje powieści dynamiki, napięcia i przytrzymuje go przy lekrurze.

Podsumowując 

To książka pełna potencjału, ale im dalej w las tym bardziej mnie irytowała...  Jednak trzeba przyznać, można się przy niej pośmiać wyluzować i od czasem męczącej codzienności. 

Jednak charakter i dziwne niedojrzałe w moim odczuciu nastoletnie zachowania bohaterów, zwłaszcza Moniki mocno dla mnie obniżają wartościowość lektury. Im bliżej końca tym bardziej książka mnie męczyła i zadawałam sobie pytania w stylu: „Jak osoby w tak dojrzałym wieku mogą się tak dziecinnie zachowywać?” „Jak dziennikarz z doświadczeniem może być tak nierozsądny i lekkomyślny”? „Dlaczego Monika jest tak mało błyskotliwa, biorąc pod uwagę fakt, że jest dziennikarką?” To ja dawno się domyśliłam co i jak, a sama bohaterka dalej w ciemnogrodzie... Och, aż bolało, do tego zbyt mocno rozwleczona fabuła, dość mocno mnie drażniła, wszystko można było znacznie skrócić. Czy życzenie Moniki w końcu się spełni? Odpowiedzi na to pytanie poszukajcie, przeglądając kartki z jej pamiętnika.

To zdecydowanie książka, którą warto przeczytać dla tych, którzy lubią mieszankę humoru, romansu, tajemnicy i nieprzewidywalnych zwrotów akcji z odrobiną napięcia. Nie jestem pewna czy każdy przebije się przez pewnego rodzaju „rozmemłanie” bohaterów ... Jeszcze dodam, że niestety książka zawiera mnóstwo literówek,dziwnych mytników w środku słów, co zdecydowanie męczy i odbiera przyjemność z czytania.

To wszystko  razem sprawiło, że książka ląduje na miejscu...🤔  i tu się waham czy jest to 📚📚📚📚 Spodziewałam się po niej więcej  czy 📚📚📚  Przeciętniaczek

Pamiętajcie jednak, że wszystko co tutaj czytacie to wyłącznie moja osobista opinia, a wy możecie mieć zupełnie odmienną.

 Wydawnictwo: Elżbieta Stępień

Książkę można kupić w księgarniach


Będzie mi jak zawsze bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu.🙂Dajcie znać czy lubicie dawać szansę nowym nie znanym sobie autorom czy raczej idziecie w to co Wam już znane i lubiane? Pozdrawiam życząc spokojnego wieczoru i zaczytnej nocy.

#przeczytanejeszczew2023 #zcykluoczekującenarecenzje

 

By być na bieżąco zaglądajcie na mój nowy fanpage Zaczytana Ola na Facebooku

Wpadajcie też na nowy profil Instagram Zaczytana Ola📚


Komentarze

  1. Czytałam i jakoś tak nie zachwyciła mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytam choćby dlatego, że czasem taka lektura jest niezbędna, by móc oderwać się od problemów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jtak chyba szkoda mi czasu na kiepskie książki niby spoko, ale jak będę chciała wyluzować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio zwróciłam uwagę na tę książkę, natomiast po Twojej recenzji raczej ją odpuszczę. Nie lubię książek, które są niedopracowane, z błędami czy po prostu źle zredagowane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za recenzję.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej recenzji? Napisz proszę w komentarzu

Popularne posty

Wioletta Piasecka Dom pełen tajemnic

Maleńka Anna H. Niemczynow

Recenzja Naucz mnie na nowo kochać Ilona Łuczyńska