Obserwatorzy

Recenzja Jesteś głosem mojego serca Monika Michalik

 „[...]Taka róża potrafi powiedzieć więcej niż najpiękniej ułożone wyznanie miłości. Jest delikatna, łatwo ją zniszczyć, szybko usycha. Ale odpowiednio pielęgnowana odwdzięczy się zniewalającym zapachem. Jest jak dama. Jej płatki to suknia utkana przez naturę.  Delikatna, powściągliwa, albo zamaszyście rozłożysta jak ta tutaj. Jest jak kobieta i najpiękniej kobietę uzupełnia.  Kwiaty bez kobiet umierają.  A kobiety bez kwiatów usychają szybciej niż by się mogło wydawać.  Dlatego mężczyzna,  który nie obdarowuje swojej ukochanej kwiatami, pozwala,aby ona powoli usychała.” „Jesteś głosem mojego sercaMonika Michalik

 

Dzień doberek w środę 💚

Dziś mam dla Was recenzję książki  „Jesteś głosem mojego serca”, której autorką jest Monika Michalik. Z tego miejsca jak zawsze dziękuję ogromnie Wydawnictwu Lucky za egzemplarz książki. Rozsiądźcie się wygodnie weźcie coś do picia, a ja opowiem Wam o książce i jej bohaterach.


Jest to powieść, która wciąga czytelnika w świat rodzinnej księgarni, gdzie walka o przetrwanie ma wymiar nie tylko ekonomiczny, ale również emocjonalny. Autorka w tej opowieści pokazuje, jak wiele trudności może spotkać jedną kobietę, próbującą utrzymać się na rynku, gdzie małe rodzinne księgarnie z tradycjami przekazywane z pokolenia na pokolenie, w nich liczy się każdy klient i choćby odrobina rozmowy z nim, by dowiedzieć się czego poszukuje. To dziś mniejszość, bo dookoła mnóstwo wielkich sieci księgarń nastawionych głównie na zysk. Główna bohaterka Weronika musi jednocześnie poradzić sobie z piętrzącymi się z każdej strony problemami. Czuje,że powinna nie zadbać o księgarnie,  którą odziedziczyła po dziadku,próbuje także złapać nić porozumienia z nastoletnią córką Antosią, zrozumieć ją i jej problemy.

Jej codzienność komplikuje się, gdy w pobliskim centrum handlowym pojawia się sieciowy sklep z książkami, zagrażający tym samym tradycyjnym, małym księgarniom, takim jaką właśnie sama prowadzi. Dodatkowo, jej relacje z córką i byłym mężem wciąż są dalekie od dobrych, co tylko pogłębia trudności, z którymi musi się zmierzyć.

Weronika podejmuje desperacką próbę ratowania swojego biznesu, organizując spotkanie autorskie z miejscowym poetą, z którym od razu łapie wspólny język. Tutaj pojawia się romantyczny wątek, kiedy to przystojny mężczyzna wkracza na scenę i zdobywa serce głównej bohaterki. Mężczyzna ma jednak opinie bawidamka.

Czy to na pewno odpowiedni czas na nowe uczucie?Czy nowa miłość będzie ratunkiem dla Weroniki?  Czy kobieta znajdzie rozwiązanie dla swoich problemów? Pozwoli jej się odnaleźć czy wręcz przeciwnie?Czy nowa miłość doda jej siły, która pozwoli jej rozwiązać wszystkie problemy?

Antosia, córka Weroniki, zaczyna mieć poważne kłopoty w szkole. Dziewczyna czuje się mocno osaczona przez klasowego kolegę. Nauczyciele jednak mocno lekceważą problem uważając, że dziewczynka przesadza, a chłopak pewnie się zwyczajnie zadurzył. 

Czy Alan na pewno ma dobre intencje? Jakie konsekwencje może mieć ignorowanie problemu nastolatki? W tym wątku czuje lekki zgrzyt coś jakby niedosyt. Jeśli czytaliście dajcie znać co myślicie.

Pisarka w mistrzowski sposób układa fabułę, książki prowadząc czytelnika przez pełne napięcia i emocji wydarzenia. Wprowadza również elementy refleksji nad życiem, decyzjami i wartościami, które są istotne dla bohaterki. Weronika musi zmierzyć się nie tylko z zewnętrznymi trudnościami, ale również ze swoimi wewnętrznymi konfliktami i dylematami.

 Podsumowując

„Jesteś głosem mojego serca” to lektura, która porusza nie tylko serce, ale także umysł. Czytelnik zostaje wciągnięty w emocje, rozterki i troski bohaterów, współczując im w walce o szczęście i stabilność. To książka, która skłania do refleksji nad znaczeniem rodziny, miłości i odwagi w podejmowaniu życiowych decyzji. To, że książka dla mnie ma trochę  drobnych niedociągnięć, nie ma większego znaczenia, bo jak ktoś mi ostatnio powiedział: „ze sztuką się nie dyskutuje”. Książka ma wiele wartości, z których z pewnością każdy może wyciągnąć  coś dla siebie. W ogólnym rozrachunku książka mi się podoba i serdecznie polecam Wam tę pozycję.

📚📚📚📚📚 Świetna pozycja
Pamiętajcie jednak, że wszystko co tutaj czytacie to wyłącznie moja osobista opinia, a wy możecie mieć zupełnie odmienną.

Wydawnictwo: Wydawnictwo Lucky

 Książkę możecie znaleźć między innymi na #taniaksążka.pl oraz #Legimi Możecie ją kupić także tutaj👇


Będzie mi jak zawsze bardzo miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu.🙂  Dajcie znać czy już znacie tę powieść, a jeśli,  to jakie są wasze wrażenia po przeczytaniu. Na dzisiaj to tyle,spokojnego dnia dla Was ☺♡

By być na bieżąco zaglądajcie na mój nowy fanpage Zaczytana Ola na Facebooku

Wpadajcie też na nowy profil Instagram Zaczytana Ola📚





Komentarze

  1. O nie nie, problemy z nastolatkami wystarczą mi na własnym podwórku 🤭

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że mogłabym spędzić ciekawy czas z tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skłaniająca do refleksji obyczajówka zawsze w cenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś tak nie poczułam tej historii szczerze powiedziawszy wydała mi się mocno haotyczna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam jakąś słabość do wątków księgarskich w książkach. Zapisuję tytuł, z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej recenzji? Napisz proszę w komentarzu

Popularne posty

Wioletta Piasecka Dom pełen tajemnic

Maleńka Anna H. Niemczynow

Recenzja Naucz mnie na nowo kochać Ilona Łuczyńska