Obserwatorzy

Delia Owens Gdzie śpiewają raki

Życie odmienia nasze twarze ale oczy pozostają oknem tego co było. Delia Owens Gdzie śpiewają raki

Hejo

Dzisiaj chce przestawić Wam pozycję, która w ubiegłym roku święciła triumfy, podbijała listy bestsellerów. Jedni ją kochają inni wręcz przeciwnie. A Wy znacie już „Gdzie śpiewają raki”powieść, której autorką jest Delia Owens?W którą stronę mi bliżej, o tym później. Tymczasem opowiem Wam po krótce o książce.

Autorka zabiera nas na odludne mokradła Karoliny Północnej oraz ukazuje piękno znajdującej się tam przyrody. W książce przedstawia życie porzuconej,samotnie mieszkającej tam „dziewczyny z bagien”. 
 
Kya Clark główna bohaterka książki, można rzec wychowywana przez naturę, staje się siłą rzeczy jej odkrywcą i zarazem pasjonatem. Mała Kya musi radzić sobie zupełnie sama, po tym jak porzucają ją najbliżsi,a lokalna społeczność odrzuca i spycha na margines.  Jej przyjaciółkami stają się mewy oraz otaczające ją wszelkiego  rodzaju stworzenia czy rośliny. Dziewczynka zamiast chodzić do szkoły w której pojawia się tylko raz, wypływa codziennie łodzią na mokradła, które z czasem stają się dla niej azylem, jej miejscem na świecie, prawdziwym domem. 
 
Obserwujemy też jak dorasta i zmienia się, a także jak się w tym odnajduje będąc zdana tylko na siebie. Dziewczyna jest bardzo samotna i spragniona bliskości drugiego człowieka, jednak przez doświadczenia życiowe,zamyka swoje serce na miłość i jest nieufna w stosunku do innych. 
 
Źródło zdjęcia: internet

Źródło zdjęcia: internet
 
 
Dlaczego Kya jako mała dziewczynka dorasta sama z przyrodą? Jak uczy się życia?Dlaczego dziewczyna zamyka się na miłość i boi się dopuścić do siebie innych? Należy jeszcze nadmienić, że ksiazka zawiera wątek kryminalny, który niejako bardzo mocno trzymał mnie przy lekturze do jej ostatnich stron. Kya zostaje posądzana o zabójstwo! Dlaczgo? Jak to się wszystko potoczy? Tego i wielu innych rzeczy dowiecie się z tej właśnie książki. Zawiera ona w sobie także wiele opisów przyrody i fajnych ciekawostek przyrodniczych. Dla jednych z was mogą być bardzo ciekawe i odkrywcze dla innych nużące, co kto lubi,to już jednak ocenicie sami.😊
Podsumowując 
Niestety lekura nie podobała mi się aż tak mocno jak się spodziewałam, po opiniach innych osób, a także po internetowym szumie wokół niej i wszelakich zachwytach. Po prostu nie porwała mnie. Nie można powiedzieć, że nie była ciekawa, czy też obrazowo napisana,była także momentami wzuszajaca i piękna w swej istocie. Jednak według mnie za dużo w niej smutku i trudnych zdarzeń, czytałam,płakałam i nie mogłam przestać. Dla mnie momentami zdecydowanie za dużo emocji. Poza tym moim zdaniem niestety zbyt mocno odrealniona od życia i rzeczywistości, chociaż wiadomo w książce wszystko jest możliwe. 
 
Sama akcja i częstotliwość zdarzeń w tej książce dla mnie zbyt powolna. Zdarzało się, że moje myśli w trakcie czytania odpływały gdzieś do codziennych spraw.
Jeśli oczywiście macie ochotę na podróż po mokradłach i odkrycie wielu tajników przyrody, a taże wprowadzenie się w melancholijny nastrój to książka jak najbardziej dla was 🤗
 
📚📚📚📚 Spodziewałam się po niej więcej
 Pamiętajcie jednak, że wszystko co tutaj czytacie to wyłącznie moja osobista opinia, a wy możecie mieć zupełnie odmienną.
 
Książka została wysłuchana przy pomocy aplikacji BookBeat - Zakup własny  
 
Wydawca audiobooka: Wydawnictwo Świat  Książki  
Wydawnictwo: Wydawnictwo Świat  Książki   Tłumaczenie: Bohdan Maliborski 
Lektor: Magdalena Boczarska  
W tym miejscu muszę wspomnieć, że o ile bardzo lubię oglądać Magdę Boczarską na ekranie, to jako lektorka wypadła średnio, ale to już indywidualna kwestia, bo każdy ma inne odczucia w tej kwestii. 😉
 
Książkę w wersji audio możecie znaleźć między innymi na #BookBeat oraz #Storytel Możecie ją kupić także tutaj👇
 
 


Zachęcam do dzielenia się swoimi wrażeniami po przeczytaniu książki, ciekawi mnie bardzo czy znacie już tę książkę i czy Was zachwyciła czy też raczej rozczarowała. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w komentarzu.シ Zaczytanego dnia! ❤☺





By być na bieżąco zaglądajcie na mój fanpage Zaczytana Ola na Facebooku Wpadajcie też na Instagram Zaczytana Ola📚

Komentarze

  1. Planuję sprawdzić, czy mnie ta książka będzie się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się skuszę, mam już ją jako audiobook, spacer po mokradłach podczas opalania się może być fajny. Mąż już słuchał i mu się książka bardzo podobała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja kumpela mówiła mi,że według niej naiwna. Muszę sama się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna recenzja piękna książka. To prawda wzruszająca, choć mało rzeczywista.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , że recenzja przypadła do gustu :-)

      Usuń
  5. Jakoś tak nie zachwyciła mnie, w sumie dzięki temu morderstwu czytałam do końca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, ale szczerze? Jakoś tak nie bardzo mnie zachwyciła, nudziłam się, ale recenzja super. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się , zapraszam częściej , jak wiesz moje uczucia do tej lektury są mieszane :-)

      Usuń
  7. Niesamowita książka wzruszająca, ale podoba mi się szczerość i prawdziwość w Twojej opinii. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chciałabym ją kiedyś przeczytać.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tej recenzji? Napisz proszę w komentarzu

Popularne posty

Maleńka Anna H. Niemczynow

Wioletta Piasecka Dom pełen tajemnic

Recenzja Naucz mnie na nowo kochać Ilona Łuczyńska